Busz finanszírozás
A buszok finanszírozása elvileg és alapjaiban megegyezik a nagyhaszongépjárművek finanszírozásának általános alapelveivel (lásd www.forgo.hu ), azonban speciális szakmai áttekintést igénylő volta miatt egyes lízingcégek kevésbé, mások annál inkább preferálják az ilyen jellegű szerződéskötéseket.
Alapvetően már ott elkülönül a lízingbeadó kiválasztásának folyamata, hogy kis, közép- vagy nagykategóriás buszt szándékozunk vásárolni.
- A kiskategóriába tartozó, jellemzően 19-21 férőhelyes kisbuszokat szinte minden lízingcég lekezeli ismert és preferált eszközként, azonban nagyon sok helyen a 3,5 tonna alatti kishaszongépjármű kategóriába kerül, ez a lízingköltségeknél esetlegesen magasabb szintet jelent, mint a nagyhaszongépjárműves kategória.
- A következő csoport a midibuszok, jellemzően 36 fő körüli férőhellyel, már egyértelműen a nagyhaszongépjárművek közé soroltak, de a piaci helyzetük, üzleti lehetőségeik nem minden esetben ismertek mélyebben a finanszírozók előtt, mely tényt szigorúbb elbírálással, magasabb önerővel kompenzálnak.
- A klasszikus nagybuszok jellemzően turisztikai célra szolgálnak, de az utóbbi években előtérbe kerültek a koncessziós szerződések és más munkásszállítási igények kielégítésére szolgáló elővárosi szereltségi szintű járművek is, azonban ilyenkor a beszerzés volumene miatt gyakran szükséges a koncepció nagyon alapos és minden részletre kiterjedő előkészitése, mielőtt a lizingcég felé beterjesztenénk a finanszirozási igényünket.
Az uniós csatlakozás után megnyílt közvetlen importlehetőségek szinte kínálják magukat, midi, de elsősorban a nagykategóriáknál komoly árelőny érhető el a közvetlen uniós beszerzéssel, a belföldi árszinteknél jellemzően alacsonyabb beszerzési árak miatt, az ilyen ügyletekre kidolgozott technikai visszlizing konstrukció pedig az Áfa összegének azonnali visszakompenzálásával segit a pénzügyi forrásigényünk minimalizálásában. A konstrukció részletes leírását megtalálhatják www.importfinanszirozas.hu oldalunkon. Amennyiben nincs közvetlen tapasztalatuk, vagy hiányzik a megfelelő nyelvtudás, szívesen segítünk megkeresni a megfelelő buszt és a hazahozatalban is igény szerint közreműködünk.
A kiskategória mindenképpen az itthoni piacról választandó, mivel az átalakítás kisbusszá erősen élőmunka igényes folyamat, ez pedig hazánkban még mindig jelentősen olcsóbb, mint az Unió nyugati országaiban. Erre a kategóriára sok előnyős finanszírozási konstrukció létezik, gyakran egy új busz beszerzése összességében sokkal előnyösebb, mint egy 2-3 éves használté.
Amennyiben a leírtak alapján körvonalazódna elképzelése a buszról és a finanszírozással szembeni igénye, kérjük keressen meg minket elérhetőségeink alapján, hogy egy egyedi és méretre szabott megoldást közösen kidolgozhassunk.
Amennyiben további információkat szeretne kapni, kérjük keresse fel fő internetes oldalunkt!